SOTM -kiertue: Kuukausi kaksitoista

seikkailunhaluinen Kate koostuu tytäryhtiölinkeistä. Jos teet ostoksen näiden linkkien kautta, ansaitsen palkkion ilman lisäkustannuksia sinulle. Kiitos!

Jaa Twitterissä
Jaa Facebookissa
Jaa Pinterestissä
Jaa sähköpostitse

SOTM -kiertueen tiellä on kulunut neljä kuukautta! Neljäs kuukausi oli yksi vilkkaimmista matkasta toistaiseksi. Matkusimme kuin Mad, tarkistimme joitain poikkeuksellisen upeita paikkoja, osallistuimme moniin aktiviteetteihin, tapasimme monia ystäviä.

Tässä kuussa oli myös joitain matkan alhaisimmista pisteistä, kuten luet alla. Joidenkin takaiskujen huolehtiminen vaikeutti joitain matkoiltamme, mutta tämä kuukausi oli kaikkea muuta kuin tylsää.

Se oli hillopakattu-jälkikäteen, hiukan liian hillopakattu, teimme päätöksen-ja tästä syystä on ollut helpotus päästä Kaakkois-Aasiaan ja saada kaivattuja seisokkeja.

Tässä on neljän kuukauden yhteenveto!

Kohteet vierailivat

Busan ja Soul, Etelä -Korea

Darwin, Litchfieldin kansallispuisto, Kakadun kansallispuisto, Alice Springs, Yulara ja Uluru-Kata Tjutan kansallispuisto, Pohjoinen alue, Australia

Sydney (mukaan lukien Bondi, Bronte ja Manly) ja Botany Bay, Uusi Etelä -Wales, Australia

Melbourne, Victoria, Australia

Suosikkikohteet

Melbourne. Onko tämä maailman tyylikkäin kaupunki? erittäin mahdollisesti.

Uluru. Salaperäinen, kunnioitusta herättävä, täysin henkeäsalpaava ja upeasti romanttinen.

Bronte, Sydney. Viehättävä naapurusto, jota korostavat herkullinen ranta, upeita koteja ja Sydneyn paras aamiainen!

Kohokohdat

Kiipeily Sydneyn sataman siltaan. Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että Bridgeclimb -kokemus ei ollut läheskään niin pelottavaa kuin luulin sen olevan – se oli vain kaunis, mielenkiintoinen ja hauskaa. Olen niin iloinen, että menin.

Uinti kivireikillä pohjoisella alueella. Pitkän, kuuman, hikisen vaelluksen jälkeen maailmassa ei ole parempaa helpotusta kuin hyppääminen uimareiän ja upottaen pinnan alle, kun hämmästyttävä vesi ryntää ympärillesi.

Australian aamiaiset. Kuka tiesi, että Australialla oli maailman parhaat aamiaiset? Yhdysvalloissa ja erityisesti Isossa-Britanniassa näyttää siltä, että aamiainen on tekosyy kolesterolin ylikuormitukselle-mutta australialaiset aamiaiset olivat yleensä kevyempiä, terveellisempiä, tyypillisesti lihatonta ja herkullisia.

Uinti krocien kanssa. Crocosaurus Covessa Darwinissa menin Croc Cage -sukellukseen toisen kerran elämässäni ilkeällä, napsahtavan Croc -nimisen Chopper -nimisen – ja ruokittuna Crocs, smooched baby Croc -nimisen Fluffy, jopa ui nuorten Crocien kanssa! Olen nyt arvostusta näistä olennoista.

Kakadun kansallispuiston vetoomus. Kakadu on luultavasti karkein, villi, paljon koskematon paikka, jonka olen koskaan tarkistanut – ja raaka kauneus on niin paljon poikkeuksellista. Odotat melkein näkeväsi dinosauruksen pistävän päänsä nurkan takana.

Nähdessään Crocsia luonnossa. Osana kolmen päivän Kakadu-leirimatkaamme Australian seikkailuretkien kanssa, otimme risteilyn Mary-joen kosteikkoihin, missä saimme nähdä noin puoli tusinaa krocia heidän luonnollisessa elinympäristössään, joka varjostettiin pinnan alla. Se oli hieman pelottavaa ja adrenaliinia.

Markkinahyppy Busanissa. Osoittautuu, että Busan on loistava kaupunki vaeltaa, syömään herkullisia katuruokia (en voi saada tarpeeksi korealaista limonadia pussissa!) Ja tarkistaa villin kalastusteollisuus. Erityisesti kalamarkkinat ovat häikäisevä valokuva.

Katsomassa auringonlaskua ja auringonnousua Ulurussa – tyylikkäästi. Uluru on upea ja yllättävän tyylikäs kohde. Rakastin erityisesti kameleiden ratsastamista hiljaisuuden illallisen ääniin, joissa söimme loistavaa ruokaa ja teimme paljon uusia australialaisia ystäviä ja ajamme Harley-Davidsonia aamunkoiton autiomaassa Uluru Cyclesin kanssa.

Kahvila-hyppääminen Melbournessa. Mikä loistava kaupunki “vain” hetkeksi.

Meetups! Meillä oli tapaamisia Sydneyssä ja Melbournessa, ja oli hienoa tavata paljon lukijoita ja olla yhteydessä vanhoihin ystäviin.

Ikimuistoinen sotm -kuva

Pohjois -alueella ollessamme tapasimme parhaan työpaikan maailmankilpailun voittajat Crocosaurus Covessa Darwinissa, missä etenimme lähelle ja henkilökohtaisesti paljon Crocsia.

Tämä on laulaja-lauluntekijä Cameron Ernst, Virgin Australia High Flyer -kilpailun voittaja. Kun Mario otti kuvansa, yksi nuorista krokoista alkoi tanssia ja urittaa taustalla! Paras tausta pahaenteiselle viestille luonnoskirjaan.

Cameronille todettiin, että henkilö kotikaupungissaan Wichita, Kansas – eikä suurella tavalla. Katso koko tarina täältä.

Parasta mitä söin

Voi luoja, söimme niin hyvin Australiassa – etenkin Melbournessa. Nyytteet (niin hyvä menimme kaksi yötä peräkkäin!), Ehdottomasti paras Pho, kengurupizza, nestemäisestä typestä valmistettu jäätelö…

Mutta ennen kaikkea kyse oli Australian aamiaisista. Paras, mitä meillä oli, oli kolme sinistä ankkaa Brontessa, Sydneyssä, aivan nurkan takana Airbnb -vuokrauksestamme. Useat lukijani käskivät minun mennä sinne aamiaiseksi, ja jos he olivat koskaan oikeassa!

Tämä oli paahtoleipää avokadon kanssa, kaksi PO: tasärkyneet munat, paahdetut tomaatit ja tomaatin basilika -sipulisalaatti. Kun söin tämän aamiaisen, siemaillen tasaista valkoista ja kuuntelemalla 70 -luvun funk -sekoitusta, tunsin olevani täysin, potkenut täysin takaisin – paljon enemmän kuin olin ollut pitkään aikaan.

Paras paikka, jossa yöpyin

Tämän kuukauden paras majoitus oli toinen Airbnb -vuokra – Lise’s Place Brontessa, Sydneyssä. Meillä oli erittäin mukava makuuhuone (sängyllä tarpeeksi pitkä 6’2 ″ -sulkaani – ei helppo löytää!), Kaksi omaa kylpyhuonetta ja paljon avointa tilaa, mukaan lukien tilava keittiö.

Olen tyypillisesti havainnut, että Airbnb on paras valinta löytää majoitusta suurissa kaupungeissa – löydät tarjouksia paljon edullisemmalle kuin maksat hotellista tai jopa yksityisestä huoneesta hostellissa. Mutta Airbnb on jopa paljon hyödyllisempi Australiassa, koska hotellit ja hostellit yleensä veloittavat hulluksi kauhistuttavasta Internetistä ja pesulasta voivat olla myös kalliita.

Kun oleskelimme Darwinin hotelleissa ja hostelleissa, maksoimme 4 dollaria laitetta kohti päivässä hullusta Internetistä, joka toimitti vain murto -osan ajasta ja 6 dollaria pesua kohti tai kuivaa pyykkiä varten. Lisen paikassa meillä oli ilmainen nopea wifi ja ilmainen pyykki.

Bronte on vähän tapaa Sydneyn keskustasta – noin 45 minuuttia bussilla tai vähän vähemmän bussilla ja junalla -, mutta rakastin ehdottomasti tätä naapurustoa, sen rantaa ja värikkäitä taloja. Bronte on upea vierailukohta, ja suosittelen kävelemään rannikkopolkua Bronteista Bondiin loistavia näkymiä varten.

56 dollaria per yö, et voi voittaa tätä. Tässä on tarjous Airbnb: ssä. Se on erittäin suosittu, joten muista varata kaukana eteenpäin. Kerro Liselle, että Kate ja Mario lähettivät sinulle!

Haasteet

Kaksi uutta F-sanaa tuli sanastooni tässä kuussa: tulva ja kirput.

Päivänä, jolloin lensimme Soulista Darwiniin, meidän piti herätä kello 4.30 saadaksemme 5:37 junan lentokentälle – ja heidät kiinni suurimmassa sateessa, jonka joko meistä on nähnyt vuosien varrella. Se oli kuin kauhat kaataisivat kirjaimellisesti taivaalta. Vesi oli nilkan syvä.

Soul on yö pöllöjen kaupunki, joten naapurusto oli täynnä kahviloissa odottavia väkijoukkoja tai yrittäen kiinni ohjaamosta. Helvetissä ei ollut tapaa saada ohjaamon sellaiseen sateeseen.

15 minuutin juoksun jälkeen pääsimme Hongikin yliopiston asemalle. Kaikki laukkuihimme oli liotettu, alas ytimeen, vaikkakaan ei aivan niin liotettu kuin vaatteet, joita olimme. (Mario todella muuttui metroalustalla.)

Sitten kastetun matkatavaramme piti matkustaa noin 20 tuntia, koska meillä oli pitkä lomautus Manilassa, sitten saapuessamme meillä oli kolmen päivän leirintämatka ennen kuin meillä oli aikaa pestä mitään. Kaikki haisi.

Meidän piti pestä kaikki omistamamme – ja yksi pesu tai kuiva Darwinissa maksoi 6 dollaria. Se lisäsi elämäni kalleimman pyykin.

Kirppujen suhteen Busanissa kehitin pesää ja en voinut selvittää miksi – en ole ollut allerginen mihinkään ottaen huomioon, että olin pieni tyttö. Ajattelin, että se oli pesuainetta, sitten ajattelin, että se oli shampoo, sitten ajattelin, että se oli saippua – mutta vaikka kaikki vaihdettiin kaiken, minua lyö edelleen pesäkehoon vartaloani heti, kun nykyinen antihistamiini kului.

Ajan myötä Mario ja minä aloimme kutsua heitä “kirppuiksi”. Kutsumme mitä tahansa kutiaista kirppuiksi. Ja he olivat varmasti kutiavia.

Sitten huulini turvotti. Kahdesti. Sitten kasvoni alkoivat turvota. Olen käynyt kolmella lääkärillä Australiassa. (Mielenkiintoista on, että Australian lääkärit ovat paljon rentoja ja menevät etunimiensä mukaan.)

Saatuaan jonkin verran prednisonia ja zyrteciä, kirput ovat paljon parempia kuin ne ovat olleet – vaikka ne alkavat edelleen toisinaan. Näen edelleen, miten se menee. Mikä tahansa allergeeni se oli, on todennäköisesti matkalla järjestelmästäni.

Suosituin valokuva Instagramissa

196 tykkäyksellä tämä laukaus Mindil Beachistä Darwinissa auringonlaskun aikaan oli kuukauden suosituin kuva. Crocs ilmestyy täällä toisinaan, mutta se ei pitänyt ihmisiä poissa vedestä!

Joka sunnuntai ja torstai kuivan kauden aikana Mindil Beach liittyy elämään auringonlaskun markkinoilla, jotka myyvät ruokaa ja käsitöitä. Auringonlaskun nauttiminen rannalla on hauska paikallinen perinne, ja olen iloinen, että meidän on tehtävä se kahdesti.

Tulossa viisi kuukautta

Olen erittäin onnekas siinä, että saan tarkistaa kolme viidestä suosikkimaastani tässä kuussa: Thaimaa, Italia ja Kambodža! (Kaksi muuta? Etelä -Afrikka ja Japani.)

Yhden viikon kuluttua Bangkokissa lennän takaisin Italiaan kahden viikon residenssiä varten Blogville Emilia-Romagnassa rakastetussa Bolognassa. Olen ekstaattinen palatakseni tryffelifestivaalille Sant’agata Feltriassa, jonka tarkistin kaksi vuotta sitten. Puhun myös paneelissa TBD Italian matkablogikonferenssissa Riminissä.

Ainoa asia on, että Bolognassa on kylmä lokakuun lopulla. Mistä aion saada takin?! Fleece ei ole tarpeeksi tyylikäs Italialle!

Mario oleskelee Thaimaassa, ja hän aikoo suunnata suoraan Koh Changiin, joka on maailman suosikki rannallani: Lonely Beach.

28. päivänä lennän takaisin Bangkokiin, missä Mario ja minä tapaamme ennen lentämistä pH: lleNom Penh, Kambodža, 2. marraskuuta vietämme seuraavien viikkojen aikana Kambodžassa.

Onko ideoita viidelle kuukaudelle? Kerro minulle!

Paljon kiitoksia Pohjois -alueen matkailuun ja Sydney Bridgeclimb: lle heidän anteliaasta tuestaan SOTM -kiertueen viidelle kuukaudelle. Kaikki mielipiteet, kuten aina, ovat omat.

Hanki sähköpostipäivitykset Kateverilta kaipaa viestiä. Peruuta tilaus milloin tahansa!